Podmienky služby

FINGO.SK s. r. o.


INFORMÁCIE POSKYTOVANÉ POTENCIÁLNEMU KLIENTOVI A KLIENTOVI PRED UZAVRETÍM ZMLUVY O POSKYTNUTÍ FINANČNEJ SLUŽBY


v súlade a podľa zákona č. 186/2009 Z.z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o finančnom sprostredkovaní a poradenstve“) a zákona č. 266/2005 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“)


Článok I.

Informácie o spoločnosti a povolenie na vykonávanie činnosti


    1. Spoločnosť:


      Obchodné meno: FINGO.SK s. r. o,

      právna forma: spoločnosť s ručením obmedzeným, sídlo: Vajnorská 100/B, 831 04 Bratislava,

      IČO: 50 230 859,

      zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 123762/B,


      (ďalej len „Spoločnosť“)


      je samostatným finančným agentom, ktorý je v súlade so zákonom o finančnom sprostredkovaní a poradenstve oprávnený vykonávať finančné sprostredkovanie.


      Spoločnosť:


      Obchodné meno: BCF Group, s. r. o.,

      právna forma: spoločnosť s ručením obmedzeným, sídlo: Adlerova 2189/20, 040 22 Košice,

      IČO: 54 521 645

      zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č.: 53835/V,


      je podriadeným finančným agentom FINGO.SK s. r. o., ktorý je v súlade so zákonom o finančnom sprostredkovaní a poradenstve oprávnený vykonávať finančné sprostredkovanie.


    2. Spoločnosť vykonáva činnosť samostatného finančného agenta na základe Povolenia Národnej banky Slovenska, č.: 215 683 zo dňa 5.5.2015 (ďalej len „Povolenie“), na základe ktorého má oprávnenie vykonávať činnosť v nasledovných sektoroch:


      • sektor poistenia alebo zaistenia;

      • sektor kapitálového trhu;

      • sektor doplnkového dôchodkového sporenia;

      • sektor prijímania vkladov;

      • sektor poskytovania úverov, úverov na bývanie a spotrebiteľských úverov;

      • sektor starobného dôchodkového sporenia.

Článok II.

Označenie zoznamu v príslušnom podregistri a informácia o vykonávaní finančného sprostredkovania


    1. Spoločnosť je ako samostatný finančný agent zapísaná a evidovaná v Registri finančných agentov, finančných poradcov, finančných sprostredkovateľov z iného členského štátu v sektore poistenia alebo zaistenia a viazaných investičných agentov vedeného Národnou bankou Slovenska pod registračným číslom 515 683, pričom je oprávnená vykonávať finančné sprostredkovanie odo dňa 5.5.2016. Spoločnosť je zapísaná v podregistroch zodpovedajúcich sektorom uvedeným v článku 1.2, v ktorých vykonáva činnosť. Uvedený zápis je možné overiť si na webovej stránke Národnej banky Slovenska: www.nbs.sk.


    2. Spoločnosť vykonáva finančné sprostredkovanie na základe písomnej zmluvy s finančnou inštitúciou / finančnými inštitúciami (ďalej len spoločne

      Finančné inštitúcie“ alebo samostatne „Finančná inštitúcia “), pričom tieto zmluvy majú nevýhradnú povahu. Spoločnosť oznámi potenciálnemu klientovi alebo klientovi Spoločnosti obchodné mená Finančných inštitúcií. Ak Spoločnosť klientovi Spoločnosti neoznámi obchodné mená Finančných inštitúcií inak, Obchodné mená Finančných inštitúcií sú prístupné k nahliadnutiu na webovej stránke Spoločnosti: www.fingo.sk.


    3. Finančné sprostredkovanie vykonáva Spoločnosť a/alebo v jej mene aj jej podriadený finančný agent, s ktorým má Spoločnosť uzavretú písomnú zmluvu. Podriadený finančný agent vykonáva finančné sprostredkovanie na základe povolenia udeleného Národnou bankou Slovenka, podľa písomnej zmluvy so Spoločnosťou a v súlade so zákonom o finančnom sprostredkovaní a poradenstve a ostatnými príslušnými právnymi predpismi. Spoločnosť poskytne na požiadanie potenciálneho klienta alebo klienta Spoločnosti údaje o podriadenom finančnom agentovi Spoločnosti v zákonom ustanovenom rozsahu.


Článok III. Kvalifikovaná účasť


    1. Spoločnosť nemá kvalifikovanú účasť na základnom imaní ani na hlasovacích právach Finančnej inštitúcie, s ktorou má uzatvorenú písomnú zmluvu. Spoločnosť zároveň nemá žiadnu vedomosť o existencii kvalifikovanej účasti podriadeného finančného agenta

      Spoločnosti na základom imaní alebo hlasovacích právach Finančnej inštitúcie.


    2. Finančná inštitúcia ako ani osoby ovládajúce túto Finančnú inštitúciu, nemajú kvalifikovanú účasť na základnom imaní alebo hlasovacích právach Spoločnosti. Spoločnosť zároveň nemá žiadnu vedomosť o existencii kvalifikovanej účasti Finančnej inštitúcii alebo osoby ovládajúcej túto Finančnú inštitúciu na základnom imaní alebo hlasovacích právach podriadeného finančného agenta Spoločnosti, ktorý je právnickou osobou.


Podriadený finančný agent Spoločnosti nemá kvalifikovanú účasť na základnom imaní alebo hlasovacích právach Spoločnosti.


Článok IV.

Informácie o právnych následkoch uzavretia zmluvy o poskytnutí finančnej služby, iných rizikách spojených s finančným sprostredkovaním a o spôsoboch a systéme

ochrany pred zlyhaním Finančnej inštitúcie


    1. Uzatvorením zmluvy o poskytnutí finančnej služby medzi Finančnou inštitúciou a klientom Spoločnosti prostredníctvom sprostredkovateľskej činnosti Spoločnosti vznikajú Finančnej inštitúcii a klientovi Spoločnosti vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú povinní v súlade so zmluvou o poskytnutí finančnej služby, ďalšími osobitne dojednanými podmienkami, obchodnými, poistnými a inými podmienkami a príslušnými právnymi predpismi dodržiavať. Spoločnosť nie je účastníkom zmluvy o poskytnutí finančnej služby.


    2. Na uzavretie poistnej zmluvy je potrebné, aby bol návrh prijatý v lehote, ktorú určila Finančná inštitúcia, a ak ju neurčila, do jedného mesiaca odo dňa, keď klient návrh dostal. Poistná zmluva je uzavretá okamihom, keď Finančná inštitúcia dostane oznámenie o prijatí svojho návrhu. Návrh Finančnej inštitúcie možno prijať tiež zaplatením poistného vo výške uvedenej v návrhu, ak sa tak stane v lehote podľa predchádzajúcej vety; poistná zmluva je v takom prípade uzavretá, len čo bolo poistné zaplatené. V prípade, ak nebude splnená čo i len jedna z podmienok na uzatvorenie zmluvy, zmluva nevzniká. Návrh na uzatvorenie poistnej zmluvy môže obsahovať osobitné ustanovenia, pokiaľ ide o uzatvorenie zmluvy, jej trvanie i ukončenie. Klient je povinný preštudovať si návrh na uzatvorenie poistnej zmluvy pred jej uzatvorením. Pokiaľ akémukoľvek ustanoveniu návrhu poistnej zmluvy, poistných podmienok alebo inej dokumentácie nerozumie, mal by si vo vlastnom záujme nejasnosti alebo otázky vopred vyjasniť so Spoločnosťou a/alebo Finančnou inštitúciou.


    3. Nesplnenie akýchkoľvek záväzkov vyplývajúcich z uzavretej zmluvy o poskytnutí finančnej služby, jej

      porušenie alebo jej predčasné ukončenie môže mať spravidla za následok vznik sankcie, zmenu podmienok poskytovania finančnej služby, stratu nároku na dohodnuté plnenie alebo zánik zmluvy o poskytnutí finančnej služby.


    4. Všetky právne následky uzatvorenia zmluvy o poskytnutí finančnej služby sú definované v samotnej zmluve o poskytnutí finančnej služby, ako aj v osobitných dojednaniach a v obchodných, poistných alebo iných podmienkach Finančnej inštitúcie, ktoré sú na základe odkazu uvedeného v zmluve o poskytnutí finančnej služby alebo na základe zverejnenia iným zákonným spôsobom neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytnutí finančnej služby. Tieto dokumenty obsahujú dôležité detaily týkajúce sa vzájomných práv a povinností Finančnej inštitúcie a klienta Spoločnosti, predovšetkým podmienky vzájomného plnenia a možnosti zániku zmluvy o poskytnutí finančnej služby.


    5. Klient má právo od zmluvy o poskytnutí finančnej služby odstúpiť spôsobom ustanoveným v zákone, a to v prípade zmlúv uzatvorených na diaľku predovšetkým v § 5 zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo z dôvodov zmluvne dohodnutých. Spôsob stanovenia odplaty za finančnú službu poskytnutú pred odstúpením zmluvy na diaľku je stanovený v § 6 zákona o ochrane spotrebiteľa.


    6. Systém ochrany pred zlyhaním Finančnej inštitúcie je zabezpečený predovšetkým prostredníctvom dohľadu Národnej banky Slovenska. V sektore poistenia a zaistenia je každá poisťovňa povinná prispievať do Garančného fondu, z ktorého sa poskytujú a uhrádzajú záväzky poisťovne voči klientom. V sektore prijímania vkladov je zriadený Fond ochrany peňažných vkladov, ktorý sústreďuje peňažné príspevky bánk a pobočiek zahraničných bánk na poskytovanie náhrad za vklady uložené v bankách a v pobočkách zahraničných bánk.


    7. Ak klient nemá dostatočné skúsenosti so sprostredkovanou finančnou službou, je povinný vyžiadať si od Spoločnosti potrebné informácie a/alebo vysvetlenia.


    8. Spoločnosť nie je účastníkom zmluvy o poskytnutí Finančnej služby.


Článok V.

Ďalšie dôležité informácie týkajúce sa zmluvy o poskytnutí finančnej služby


    1. Klient nemá žiaden právny nárok na uzavretie zmluvy o poskytnutí finančnej služby, a to aj napriek splneniu vopred definovaných podmienok.

    2. Právne vzťahy, ktoré vznikli Finančnej inštitúcii a klientovi Spoločnosti na základe zmluvy o poskytnutí finančnej služby a nie sú v nej alebo v osobitných dojednaniach, obchodných, poistných alebo iných podmienkach dohodnuté sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov.


    3. Finančné služby sú ovplyvňované daňovým režimom, ktorý sa na nich vzťahuje a ktorý závisí od individuálnej situácie klienta, pričom tento daňový režim ako aj individuálna situácia klienta sa môže v budúcnosti meniť.


    4. Finančný agent je povinný zistiť a zaznamenať požiadavky a potreby klienta, jeho skúsenosti a znalosti týkajúce sa príslušnej finančnej služby a o jeho finančnej situácii, a to s ohľadom na povahu finančnej služby, ktorá je predmetom finančného sprostredkovania. Ak finančný agent vyhodnotí na základe informácií podľa predchádzajúcej vety, že finančná služba je pre klienta vhodná, predloží klientovi vyhlásenie o vhodnosti písomne alebo na inom trvanlivom médiu. Ak finančný agent vyhodnotí na základe informácií podľa predchádzajúcej vety, že finančná služba nie je pre klienta vhodná, upozorní na túto skutočnosť klienta písomne alebo na inom trvanlivom médiu.


Článok VI.

Výška poplatkov a iných nákladov súvisiacich so sprostredkovanou finančnou službou


    1. Klient Spoločnosti neuhrádza Spoločnosti ako ani Finančnej inštitúcii žiadnu odmenu za sprostredkovanie finančnej služby a ani akékoľvek iné poplatky alebo náklady súvisiace so sprostredkovaním finančnej služby.


    2. Za sprostredkovanie finančnej služby je Spoločnosti poskytované Finančnou inštitúciou dohodnuté peňažné alebo nepeňažné plnenie, ktorého výška závisí od charakteru konkrétnej sprostredkovanej finančnej služby (produktu), predovšetkým výšky a frekvencii platieb za sprostredkovanú finančnú službu (produkt), prípadných jednorazových bonusov alebo vyhlásených súťaží. Prijatie akéhokoľvek peňažného plnenia alebo nepeňažného plnenia nebráni Spoločnosti konať v záujme klienta Spoločnosti.


    3. Spoločnosť na základe požiadavky klienta Spoločnosti poskytne klientovi Spoločnosti jednoznačne, vyčerpávajúcim, presným a zrozumiteľným spôsobom informáciu o výške peňažného plnenia alebo nepeňažného plnenia za finančné sprostredkovanie, ktoré prijíma od Finančnej inštitúcie.


    4. Spoločnosť neposkytuje potenciálnemu klientovi ani klientovi Spoločnosti v súvislosti s vykonávaním finančného sprostredkovania žiadne výhody finančnej povahy, hmotnej povahy alebo nehmotnej povahy. Za

      takéto výhody za nepovažuje poskytnutie drobných reklamných predmetov.


    5. Akékoľvek plnenie klienta vyplývajúce zo zmluvy o poskytnutí finančnej služby sa platí vždy na účet a v prospech Finančnej inštitúcie a nikdy nie na účet a v prospech Spoločnosti, ak nie je vyslovene uvedené inak.


Článok VII.

Postup pri podávaní sťažností na vykonávanie

finančného sprostredkovania a mimosúdne urovnanie sporov vyplývajúcich z finančného sprostredkovania


    1. Klient alebo potenciálny klient je oprávnený na činnosť Spoločnosti ako samostatného finančného agenta a/alebo na činnosť jej podriadených finančných agentov podať sťažnosť, a to písomne zaslaním na adresu sídla Spoločnosti alebo e-mailom zaslaným na adresu info@fingo.sk. Klient je oprávnený podať taktiež sťažnosť Národnej banke Slovenska, a to predovšetkým v prípade nespokojnosti s vybavením sťažnosti Spoločnosťou alebo postupom pri jej vybavení.


    2. Spoločnosť je povinná vybaviť sťažnosť a prijať opatrenia na vybavenie sťažnosti do 30 dní odo dňa jej doručenia a v tejto lehote je povinná upovedomiť klienta o spôsobe vybavenia sťažnosti. V odôvodnených prípadoch môže Spoločnosť vyššie uvedenú lehotu predĺžiť najviac na 60 dní odo dňa doručenia sťažnosti, pričom musí sťažovateľovi oznámiť dôvody predĺženia lehoty na 60 dní, a to do 30 dní odo dňa doručenia sťažnosti.


    3. Prípadný spor medzi klientom Spoločnosti a Spoločnosťou bude riešený príslušným súdom Slovenskej republiky. Klient Spoločnosti a Spoločnosť môžu za účelom mimosúdneho urovnania sporu uzatvoriť v súlade so zákonom 244/2002 Z.z. o rozhodcovskom konaní rozhodcovskú zmluvu alebo v súlade so zákonom č. 420/2004 Z.z. o mediácii a o doplnení niektorých zákonov písomnú dohodu o riešení sporu mediáciou, prípadne využiť alternatívne riešenie sporov v súlade so zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov o alternatívnom riešení sporov.


Článok VIII.

Poučenie o spracovaní osobných údajov klienta a potenciálneho klienta


    1. Spoločnosť pri spracúvaní osobných údajov postupuje v súlade s ustanovenia Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane

      osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

    2. Spoločnosť poskytuje bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov a informácie, ktoré sa majú poskytovať pri získavaní osobných údajov od dotknutej osoby prostredníctvom samostatného dokumentu Podmienky spracúvania osobných údajov, a v prípade, že sú osobné údaje spracúvané na základe súhlasu so spracúvaním osobných údajov na marketingové účely, prostredníctvom samostatného dokumentu Informácie o spracúvaní osobných údajov.


Článok IX.

Komunikácia


    1. Pred uzavretím konkrétnej zmluvy o poskytnutí finančnej služby medzi klientom Spoločnosti a Finančnou inštitúciou Spoločnosť získava a uchováva informácie o požiadavkách a potrebách, skúsenostiach a znalostiach klienta alebo potenciálneho klienta a poskytuje informácie o finančných službách písomne alebo v elektronickej podobe, predovšetkým prostredníctvom predvolených formulárov (napr. on-line poistných kalkulačiek) alebo prostredníctvom e-mailu.


    2. Spoločnosť komunikuje a oznamuje obchodné podmienky, akékoľvek iné zmluvné podmienky a informácie podľa zákona o finančnom sprostredkovaní a poradenstve a iných príslušných právnych predpisov v slovenskom jazyku, a to písomne, príp. prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie.